سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: برداشت برنج در ۲ هزار و ۵۲۲ هکتار از شالیزار‌های مازندران تا پایان تیر ماه امسال انجام شد.

برداشت بیش ار ۲ هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،مجید بهادری سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران از برداشت برنج در ۲ هزار و ۵۲۲ هکتار از شالیزار‌های مازندران تا پایان تیر ماه امسال خبر داد و گفت: برداشت برنج در دو هزار و ۴۳۵ هکتار به روش مکانیزه و مابقی به روش سنتی انجام شد.

وی با اشاره به کشت برنج امسال در در ۲۱۴ هزار و ۳۲۶ هکتار از زمین‌های مازندران، افزود: ۱۵۵ هزار و ۹۳۸ هکتار از این شالیزار‌ها به کشت ارقام محلی و ۵۸ هزار و ۳۸۸ هکتار به ارقام پر محصول اختصاص دارد.

بهادری با بیان اینکه امسال ۳۲ هزار و ۷۵۳ هکتار از شالیزار‌های استان زیر پوشش بیمه قرار گرفت، گفت: عملیات مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز در ۲۰۲ هزار و ۷۷۰ هکتار و مبارزه با بلاست برگ و خوشه و سایر آفات در ۱۰۰ هزار هکتار از شالیزار‌های استان انجام شد.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: برای حمایت از کشاورزان ۶۴ هزار و ۸۶۰ تن کود شیمیایی و آلی بین شالیکاران استان توزیع شد.
 
انتهای پیام/س
 

برداشت برنج در ۲ هزار و ۵۲۲ هکتار از شالیزار‌های مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.